Reklamace / výměna / vrácení zboží
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY:
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
U právnických osob a podnikatelů (OSVČ) se řídíme obchodním zákoníkem.-
V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti
(o čemž rozhoduje uvedení IČ v objednávce a na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.
V případě že hodláte nakoupit více kusů jednoho zboží, doporučujeme zakoupit vzorek, který je možný dle obč. zákona vrátit do 14 dnů zpět. Po odsouhlasení zakoupit další množství. Vyhrazujeme si nepřijmout zpět více kusů jednoho typu zboží . Toto považujeme za odsouhlasení tvaru, typu či povrchové úpravy.
Zboží, které budete v rámci odstoupení od smlouvy odesílat zpět na naši adresu, musí být v původním obalu nepoškozeném obalu, nesmí jevit známky používání (být namontovány a následně demontovány), musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.) a s originálním dokladem o koupi. Neposílejte zboží na dobírku, doporučujeme Vám zboží pojistit a u Vašeho přepravce označit jako křehké.
-
odešlete dopis na adresu Fire-lux s.r.o., Výpusta 85, 763 11 Želechovice nad Dřevnicí nebo email na info@svitidlashop.cz s textem:
"Chci jednostranně odstoupit od smlouvy ze dne DD.MM.RRRR, č. (číslo objednávky) a požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na adresu (pokud požadujete vrácení peněz na účet, uveďte prosím číslo účtu)." Datum a podpis. Alternativně je možné uvést jiný text obdobného charakteru, který bude vyjadřovat projev vůle o odstoupení od smlouvy. -
Zboží můžete předat osobně na naší vzorkovně v Želechovicích (asi 3 km od Zlína) nebo odeslat zpět přepravcem řádně zabalené, aby nedošlo k jeho poškození.
-
Vždy je dobré informovat dodavatele (tel. 777 084 141) o vzniklé situaci, předejdete případnému nedorozumění, případně můžeme společně nalézt nejideálnější cestu k Vaší spokojenosti...
-
Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží Vám peníze za zboží zašleme převodem na Váš účet a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení smlouvy. Fire-lux s.r.o. vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nezniknou další náklady.Vráceny budou peníze za zboží, včetně nákladů za dopravu zboží.
-
Náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
-
Dle ust. § 1832 odst. 4 NOZ, odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, Fire-lux s.r.o. není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá.
ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ, REKLAMACE:
Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu. Upozornění: Montáž svítidel smí provádět pouze odborná elektromontážní firma nebo osoba s elektromontážní kvalifikací! Záruční doba začíná běžet převzetím věci kupujícím.
Není-li kupující spotřebitel, je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.
Spotřebitel by měl tyto kroky učinit také, vyhne se tak pozdějším problémům plynoucích z odpovědnosti za vady, které vznikly v důsledku přepravy (mechanické poškození). Během 14 dnů od doručení má spotřebitel prohlédnout veškeré dodané zboží a uplatnit námitky na mechanického poškození výrobku, k němuž mohlo dojít během přepravy či barevné odchylky. Na pozdější reklamace již nebude brán zřetel a není možné je uznat.
Záruka
Při prodeji námi dodávaného zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců, není - li uvedeno jinak.
Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Ten může být nahrazen dokladem o zakoupení věci, pokud obsahuje obchodní firmu prodávajícího, IČ a sídlo.
Spotřebitel při uplatnění záruky má:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Reklamaci vyřizujeme v co nejkratším čase, max. však do třiceti dnů. V případě reklamace již neplatíte další poštovné za zaslání reklamovaného výrobku.
V praxi u svítidel pokud dojde k poškození skleněné části svítidla je zasílán pouze tento díl, pokud je tento lehce vyměnitelný.
Jsou-li zjištěny jiné neodstranitelné závady, je zpravidla v případě nového svítidla dodán nový kus, v případě staršího zboží v záruční lhůtě je možné že bude zboží i opraveno (např. vypínač, čidlo a pod.)
Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání.